TİM İhracat Talep Endeksi martta azaldı

TİM: İhracat Talep Endeksi Mart Ayında Düştü

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), yaptığı açıklamada, ihracat talep endeksinin mart ayında aylık bazda %1,3 azalarak, yıllık bazda ise %1,6 arttığını belirtti. Endeks, bu dönemde 99 seviyesinde seyretti ve uzun dönem ortalamasının altında kaldı.

İşsizlik ve sanayi üretimindeki kısmi iyileşmelerin yaşandığı bir dönemde, iş güveni, tüketici güveni ve enflasyon göstergelerindeki düşüşler, talep endeksinin uzun dönem ortalamasından uzaklaşmasına neden oldu.

TİM tarafından oluşturulan ve ihracat pazarlarının dayanıklılığını ölçen “TİM Pazar Dayanıklılık Endeksi” ise mart ayında aylık bazda %0,3 azalırken, yıllık bazda %0,2 yükseldi ve 99,9 seviyesine ulaştı.

Küresel jeopolitik risklerin artması ve ihracat talep endeksinin uzun vadeli ortalamasının altında seyretmesi, ihraç pazarlarının genelinde dayanıklılığı olumsuz yönde etkiledi ve endeksi uzun dönem ortalamasının altına çekti.

Related Posts

İşte sefaletin tablosu! Açlık sınırı asgari ücretin neredeyse iki katına çıktı

Birleşik Kamu İş Konfederasyonu’nun yaptığı Nisan ayı araştırmasına göre dört kişilik bir ailenin açlık sınırı 26 bin 178 liraya, yoksulluk sınırı 79 bin 413 liraya yükseldi. Bu oran ise asgari ücretin neredeyse iki katı oldu

Tekirdağ’da yerli buğday çeşidi “NKÜ Paşaeli” tescillendi

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi (NKÜ) Ziraat Fakültesi akademisyenlerinin 12 yıl süren ıslah çalışmaları sonucu geliştirdiği yeni buğday çeşidi “NKÜ Paşaeli” Tarım ve Orman Bakanlığı Tohumluk Tescil ve Sertifikasyon Merkez Müdürlüğünce tescillendi.

BIST 30 haftaya yüzde 0,2 düşüşle başladı

BIST 30 endeksine dayalı nisan vadeli kontrat, haftanın ilk işlem gününe yüzde 0,2 düşüşle 10.333 puandan start verdi. Cuma günkü yüzde 0,7’lik gerilemenin ardından akşam seansında da momentumunu koruyan kontrat, S&P’nin kredi notu teyidi ve ABD bilanço-veri gündemiyle şekillenen küresel risk iştahı altında işlem görüyor.

Güçlü kadın için 200 milyon euro fon

“Dünyayı harekete geçiren güzelliği oluşturmak” vizyonuyla sosyal ve çevresel ihtiyaçlara yanıt veren L’Oréal Grup, bu kapsamda kurduğu 200 milyon euroluk fonlarla, sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık konularında küresel çapta farkındalık oluşturmaya devam ediyor.

Marmarabirlik bu yıl 7,5 milyar lira net ciro hedefliyor

Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliğinin (Marmarabirlik) bu sene 7 milyar 500 milyon lira net ciro ve 35 milyon dolar ihracat hedeflediği bildirildi.

Deprem sonrası şirketlerde yeni dönem: Ofise dönüş mü, uzaktan çalışma mı?

İstanbul’da yaşanan 6,2 büyüklüğündeki depremin ardından birçok şirket çalışma modellerini gözden geçirmeye başladı. Uzaktan çalışmaya geçen firmalar artarken, uzmanlar çalışan güvenliği ve psikolojik destek çağrısında bulunuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir